Publicitatea de dinainte de alegeri, aparuta in doar doua ziare locale, s-a ridicat la peste 60.000 de euro Institutul pentru Politici Publice - cu sprijinul unei companii specializate in monitorizarea costurilor publicitatii, in general, si a celei electorale, in particular, si a 28 de colaboratori din 15 judete - a cuantificat principalele cheltuieli electorale din campania premergatoare alegerilor locale din luna iunie. IPP a calculat sumele investite de aspirantii la diverse functii din administratia publica locala si s-a ajuns la concluzia ca acestia au platit peste 40 - 50 milioane de euro, costurile pentru publicitatea din presa scrisa fiind cu 250% mai mari decat in anul 2004. Directorul adjunct al IPP, Adrian Moraru, a oferit, ieri, detalii despre partidele si candidatii care au cheltuit cel mai mult in campania pentru alegerile locale 2008, principalele categorii de cheltuieli din publicitate, principalele metode de ocolire a legii sesizate in plan local etc. "In cuantificarea cheltuielilor cu publicitatea din presa scrisa a contat valoarea de piata a publicitatii. O practica obisnuita, dar imposibil de cuantificat in cazul publicitatii facute de televiziuni, presupune emiterea de facturi de productie publicitara, in conditiile in care, pe sumele incasate, apar candidati la diverse functii in administratia publica locala", ne-a declarat directorul adjunct al IPP, Adrian Moraru. In baza acelorasi estimari, IPP a apreciat ca, in alegerile locale din iunie, s-au cheltuit, la nivel national, in jur de 40 - 50 de milioane de euro. Campaniile pentru primariile resedinta de judet par sa fi impus cheltuieli intre 100 mii euro si 300 mii euro, "bani angajati de fiecare candidat cu sanse", existand cazuri in care s-a ajuns si la sume de 600 mii euro si chiar un milion de euro.
Mii de euro aruncati pe apa sambetei O analiza a candidaturilor la functiile de