iSuppli estimeaza ca piata de publicitate video mobila va atinge in acest an 427 de milioane de dolari (287 milioane euro), fata de 135 de milioane de dolari (90 milioane euro), cat se inregistra in 2007.
Pentru urmatorul an, analistii sustin ca se va atinge un maxim al ultimilor trei ani, valoarea pietei de publicitate atingand 1,5 miliarde de dolari (un miliard euro), pentru ca, pana in 2011, sa se ajunga la aproximativ 3,8 miliarde de dolari (2,5 miliarde euro), potrivit eMarketer.
Asadar, imaginati-va pentru o secunda ca tineti in palma toate programele TV existente si multitudinea de filme de pe piata cinematografica; in plus, ganditi-va cum ar fi sa aveti in posesia dumneavoastra milioanele de videoclipuri generate de consumatori. Acum, puneti cap la cap toate imaginile vizuale pe care le aveti in memorie si transpuneti-le in spoturi publicitare.
Cand sunt aduse in discutie sumele exorbitante investite in publicitatea de la TV si in spatiul telefoniei mobile, marketerii incep sa se angreneze intr-o lupta asidua.
Pe de o parte, bugetele alocate de marketeri advertisingului nu pot ignora atractia vizibila existenta intre beneficiile pe care le poate aduce o campanie televizata sustinuta si de capabilitatile spatiului mobil.
Insa, de cealalta parte, nivelul consumului de videoclipuri din telefonia mobila si televiziune s-a dovedit a fi nu foarte impresionant.
“Din punct de vedere istoric, diferenta intre asteptarile consumatorilor si realitate in campul video mobil si al televiziunii a fost pusa pe seama unei piete tehnologice imature”, declara John du Pre Gauntt, senior analyst eMarketer.
Continutul video urmarit pe telefoanele mobile era, cu ceva timp in urma, parca rupt din peisaj, dat fiind faptul ca soundtrack-urile nu se aliniau, de cele mai multe ori, cu imaginile in miscare.
“iPhone-ul, in schimb, s-a r