» In ciuda faptului ca viitura este asteptata de zile bune, autoritatile au fost depasite de situatie.
» Indolenta conducerii de la regia "Drumuri Nationale" a pus pe jar ISU Galati.
» In fiecare an se construiesc diguri din saci pentru apararea DN 26 de la Galati spre Iasi.
De cativa ani, fiecare crestere a apelor Prutului in zona localitatii Slobozia Oancea la cote de 500-600 cm, o crestere care a inceput sa devina "obisnuita", pune pe jar echipele de interventie de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU) Galati si autoritatile locale, pentru ca apele Prutului ameninta sa puna stapanire pe un tronson de 800 de metri din soseaua DN 26, care leaga Galatiul de Barlad, Iasi si Vama Oancea, de la granita cu Republica Moldova. In fiecare an cu viituri pe Prut, in loc sa se concentreze asupra consolidarii digurilor de aparare, echipele de interventie trebuie sa se ocupe de construirea unui dig de protectie din saci care sa protejeze soseaua, pentru ca altfel traficul ar trebui deturnat pe o ruta ocolitoare, cu cateva zeci de kilometri mai lunga.
In acest an, nivelul apelor l-a depasit cu 80 cm pe cel al soselei si de o saptamana, la construirea digului de protectie au lucrat zi si noapte 60 de subofiteri de la ISU, 35 de muncitori de la Sistemul de Gospodarire a Apelor (SGA) Galati si cateva zeci de sateni din Oancea. Suprainaltarea digului nu este singura lucrare facuta in zona. Pentru ca trepidatiile pot afecta soliditatea digului din pamant si sacii umpluti cu pamant, pe sosea au fost instalate limitatoare de viteza si pentru ca traficul trebuie sa se desfasoare in bune conditiuni, in zona au fost imobilizate si echipe de la Politia Rutiera si Politia de Frontiera.
De fiecare data, dupa ce digul este construit, apar infiltratii, asa ca seful ISU Galati, generalul Viorel Zaharia, trebuie sa coordoneze co