- Diverse - nr. 158 / 14 August, 2008 - Domnule Sergiu Oltean, nu doar ca sunteti coordonatorul acestui dispecerat, ci unul dintre veteranii in domeniu, deoarece, am inteles, aceasta activitate v-a pasionat de multi ani. - Asa este. Inca din timpul facultatii, am lucrat in cadrul unui dispecerat, care, fireste ca nu semana cu acesta de astazi, dar aici era un nucleu de entuziasti care puneau pasiune si suflet in tot ceea ce faceau, stiind ca prin activitatea lor pot veni in sprijinul muresenilor. Acest lucru se intampla prin anul 2001, era o activitate de pionierat, lucram mana in mana cu cei de la SMURD, noi avand un Centru pilot, in timp intelegand ca si in aceasta activitate este nevoie de o pregatire mai larga, astfel ca am urmat cursuri de medicina de urgenta, ca si alti colegi de-ai mei, pentru a recepta mai bine mesajele solicitantilor nostri. - Targumuresenii au inteles din primul moment necesitatea unui dispecerat integrat, anume la un singur centru sa se colecteze toate apelurile de ajutor, atat pentru asistenta medicala, cat si in caz de incendii, de furturi, violente, catastrofe de tot felul etc. Astazi, dispeceratul targumuresean acopera, pot sa afirm, dupa cele vazute si constatate la fata locului, intregul spectru de solicitari. - Este bine de precizat ca la Targu-Mures a luat fiinta primul Dispecerat Integrat de Urgenta din Romania la nivelul cerintelor europene. Acum se discuta de alinierea tuturor dispeceratelor din tara, pentru ca numarul unic de apel este 112 in toata tara, la cerintele U.E., respectiv ceea ce a mai ramas de implementat este un soft care sa poata determina cu exactitate mare, e vorba de o abatere de 2-3 metri, locul de unde se face un apel telefonic, cat si identificarea numarului apelantului din oricare retea de telefonie fixa sau mobila operationala din Romania. Noi suntem deja pregatiti si capabili sa determinam si