Dacă, în urmă cu câţiva ani, cele mai bune luni pentru vânzarea de autoturisme erau martie şi octombrie-noiembrie, acum afluxul s-a mutat vara Cei care şi-au dorit o maşină nouă s-au Dacă, în urmă cu câţiva ani, cele mai bune luni pentru vânzarea de autoturisme erau martie şi octombrie-noiembrie, acum afluxul s-a mutat vara
Cei care şi-au dorit o maşină nouă s-au înghesuit să şi-o achiziţioneze înainte de introducerea noii taxe de înmatriculare, dar şi pentru a beneficia de reduceri.
Apropierea concediului, precum şi taxa de poluare auto introdusă la începutul lunii trecute şi care scumpeşte birul pentru maşinile noi i-au determinat pe români să se grăbească să-şi cumpere un autoturism de marcă străină în iunie.
În acelaşi timp, clienţii Dacia au preferat să amâne achiziţia, în aşteptarea modelului Sandero şi a Loganului restilizat.
Şi programul "Rabla" a dinamizat cererea de maşini. În plus, comercianţii oferă reduceri însemnate în aceaste luni, înainte de scumpirile anunţate de mulţi dintre producătorii auto pentru toamnă.
Aşa se face că în luna iunie 2008 s-au vândut cu 12% mai multe maşini străine decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce producătorul autohton a înregistrat o scădere de 14%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Românii nu mai pun bani deoparte pentru concediu, ci îşi cumpără maşini. Vânzările de autoturisme înainte de perioada concediilor au crescut constant în ultimii ani.
Vânzările merg cel mai bine vara
Dacă în urmă cu câţiva ani lunile cu cele mai bune vânzări erau cele de toamnă (octombrie şi noiembrie) sau de primăvară (în special martie), disponibilitatea românilor pentru achiziţia unei maşini s-a mutat în sezonul estival. "Sezonalitatea vânzărilor este specifică pieţei româneşti", consideră Radu Cristian, directorul de market