Dupa ce Audi a fost acuzat de dezinformare in ceea ce priveste un spot publicitar realizat pentru modelul A8, a venit randul grupului petrolier Shell sa primeasca o astfel de acuzare. Astfel, Shell a fost condamnat de catre autoritatile britanice de publicitate mincinoasa, pentru faptul ca a folosit in campania sa publicitara in mod "ambiguu", termenul de "dezvoltare durabila". Aparuta intr-un text publicitar in ziarul Financial Times, fraza afirma ca "provocarea secolului 21 este aceea de a s
Dupa ce Audi a fost acuzat de dezinformare in ceea ce priveste un spot publicitar realizat pentru modelul A8, a venit randul grupului petrolier Shell sa primeasca o astfel de acuzare.
Astfel, Shell a fost condamnat de catre autoritatile britanice de publicitate mincinoasa, pentru faptul ca a folosit in campania sa publicitara in mod "ambiguu", termenul de "dezvoltare durabila".
Aparuta intr-un text publicitar in ziarul Financial Times, fraza afirma ca "provocarea secolului 21 este aceea de a satisface cererea de energie, intr-o maniera nu atat profitabila, cat durabila".
Textul este pus in legatura cu investitiile in nisip bituminos (nisip petrolifer) pe care Shell le are in Canada si cu care ecologistii nu sunt de acord intrucat exploatarea acestuia degaja o mare cantitate de emisii de CO2.
"Nisipul bituminos este o sursa de energie distructiva si nu poate fi considerata ca un mijloc durabil de a satisface nevoile viitoare ale lumii in ceea ce priveste energia", a declarat un responsabil al Asociatiei Ecologiste WWF.
In consecinta, Autoritatea Britanica pentru reglementari in publicitate a interzis aparitia unui nou text publicitar cu acest mesaj.
Sursa: 20min.ch