Monitorizarea flotelor de transport devine un mijloc de reducere a cheltuielilor Cum reduc consumul de carburant? Care e ruta optimă de transport? La aceste întrebări, cel mai bine ştie
Monitorizarea flotelor de transport devine un mijloc de reducere a cheltuielilor
Cum reduc consumul de carburant? Care e ruta optimă de transport? La aceste întrebări, cel mai bine ştie să răspundă satelitul.
Adrian Dinu, directorul general al SAS Grup, nu e petrolist, dar se bucură de creşterea cotaţiilor internaţionale ale barilului. Cu cât aurul negru se scumpeşte, cu atât transportatorii vor învăţa să-l preţuiască mai mult şi vor apela la metode de reducere a risipei.
Deci inclusiv la monitorizarea autovehiculelor prin satelit - obiectul de bază al afacerii SAS. Ultimele luni au adus o explozie a vânzărilor. "Dacă în luna martie 2008 înregistram 3.600 echipamente şi 101 clienţi, în iunie 2008 ajunsesem la 4.665 de echipamente vândute şi 125 de clienţi", spune Adrian Dinu.
Creşterea poate fi exprimată în mai multe feluri: în 2007, compania realiza o medie de vânzări de 220 echipamente/lună, pentru ca în trimestrul al doilea 2008 să vândă câte 355 de echipamente în medie pe lună. Sau, în primul semestru al acestui an, compania înregistra o creştere a cifrei de afaceri de 61%, în condiţiile în care a scăzut preţul echipamentelor cu 20%.
Monitorizare cu abonament
În urmă cu cinci ani, compania a introdus pe piaţa autohtonă sistemul profesional de urmărire şi supraveghere din satelit a flotelor auto prin AVL - Automatic Vehicle Location (mai cunoscută, la noi, sub numele de "sistem GPS").
Soluţia dezvoltată de companie pentru localizarea şi urmărirea autovehiculelor prin GPS cuprinde un echipament montat pe autovehicule, un software de supraveghere şi urmărire a vehiculelor, precum şi hărţi digitale vectoriale.
Vehiculul poa