Poliţia Rutieră a trimis către Parlament propunerea de introducere a "stării de ebrietate" în Codul Rutier. Aceasta înseamnă că, în curând, am putea vedea şi în România şoferi dând
Poliţia Rutieră a trimis către Parlament propunerea de introducere a "stării de ebrietate" în Codul Rutier. Aceasta înseamnă că, în curând, am putea vedea şi în România şoferi dând "testul beţivului". Adică să încerce să-şi atingă vârful nasului cu mâna sau să meargă în linie dreaptă pentru a demonstra că nu sunt afectaţi de băutură.
În momentul de faţă, conducerea pe drumurile publice de către o persoană care are o alcoolemie de peste 0,80 grame/litru alcool în sânge este pedepsită cu închisoare de la unu la cinci ani.
Odată cu introducerea noţiunii de stare de ebrietate, şoferii băuţi vor putea fi traşi la răspundere penală chiar dacă alcoolemia este sub limita legală, dar reflexele lor sunt grav afectate de alcool.
Spre deosebire de îmbibaţia alcoolică, ce nu poate fi stabilită decât prin mijloace tehnice, diagnosticul clinic al stării de ebrietate se bazează pe modul de comportare.
Conducătorii auto turmentaţi riscă dosar penal chiar dacă au alcoolemia sub 0,8 la mie, dar sunt vizibil afectaţi de consumul de licori bahice: nu-şi ţin echilibrul ori au dificultăţi de vorbire
Poliţia Rutieră a făcut câteva propuneri de modificare a Codului Rutier. Cea mai importantă ar fi introducerea noţiunii de stare de ebrietate ca infracţiune.
Potrivit comisarului de poliţie Paul Toma, de la Direcţia Rutieră, "starea de ebrietate ar urma să fie stabilită de către medicul legist, iar ducerea unui deget pe vârful nasului şi deplasarea în mers sunt doar două dintre testele pe care şoferii vor trebui să le treacă".
În termeni medicali, ebrietatea se defineşte ca fiind starea de tulburare psihofiziologică produsă sub influenţa intoxi