În timp ce sponsorii oficiali ai Jocurilor Olimpice încearcă să-i atragă pe consumatorii chinezi, companiile locale vizează promovarea la nivel mondial Pentru unele firme chinezeşti,
În timp ce sponsorii oficiali ai Jocurilor Olimpice încearcă să-i atragă pe consumatorii chinezi, companiile locale vizează promovarea la nivel mondial
Pentru unele firme chinezeşti, Olimpiada de la Beijing reprezintă primul contact cu consumatorii din afara ţării.
Întotdeauna brandurile chinezeşti au reuşit să se impună cu greutate în afara ţării. Asta pentru că eticheta "Made in China" este încă deseori asociată cu forţa de lucru ieftină şi cu produsele de calitate îndoielnică. Astfel că multe companii văd Jocurile Olimpice de la Beijing ca pe o şansă să dovedească lumii că fabricanţii chinezi au produse de calitate, relatează "Forbes".
Şi se pare că sectorul de retail chinez beneficiază deja din plin de pe urma expunerii pe care le-o oferă Jocurile Olimpice. Vânzările din sectorul de retail au înregistrat în luna iulie cea mai mare rată de creştere din ultimii nouă ani, de 23,3%, până la 126 miliarde de dolari, scrie "Bloomberg".
Lenovo, singurul partener global
Astfel că marile branduri, ca Omega, Visa sau Coca Cola, care vizează cei 1,3 miliarde de chinezi, în special cei din clasa de mijloc, au deja la dispoziţie o piaţă avidă după consum. Companiile chinezeşti vor să ajungă însă la cei 5,3 miliarde de consumatori din afara ţării şi care vor fi cu privirile aţintite asupra Olimpiadei. Grupul Lenovo este primul şi singurul brand chinezesc care este Partener Global al Olimpiadei.
Pentru acest titlu şi pentru dreptul de sponsorizare, Lenovo a plătit aproximativ 80 milioane de dolari. În schimb, compania chineză are dreptul să folosească logo-ul olimpic pentru produsele sale şi pentru campaniile publicitare la nivel global.
În ciud