Tributul asfaltului: peste 200 de morţi în prima jumătate de an An de an, cele mai multe accidente de circulaţie se produc pe aceleaşi porţiuni de drum. Însemnate cu nenumărate cruci,
Tributul asfaltului: peste 200 de morţi în prima jumătate de an
An de an, cele mai multe accidente de circulaţie se produc pe aceleaşi porţiuni de drum. Însemnate cu nenumărate cruci, aceste şosele sunt temute de şoferi.
Şoferii ieşeni circulă cu inima strânsă pe porţiunea de drum european dintre Târgu Frumos şi Iaşi. Acolo se petrec cele mai teribile accidente. Sătenii din Sârca, sat tăiat în două de acest drum, vorbesc de un blestem. "Şoseaua îşi ia tribut pentru că trece peste cimitirul străvechi al satului" crede localnicul Mircea Şofron.
Un alt drum care dă fiori şoferilor este cel dintre Galaţi şi Tecuci.
Acolo, pe o singură porţiune de 5 kilometri, pot fi numărate 27 de cruci. Paradoxal, şoseaua este dreaptă ca-n palmă, fără curbe sau pante.
Poliţiştii spun că tocmai această senzaţie de siguranţă îi face pe şoferi să apese acceleraţia până la podea, până când pierd controlul maşinii. Alte "păduri" de cruci se găsesc în Vrancea, pe E 85, între localităţile Dumbrăveni şi Pufeşti.
"Înainte să plec la drum spre Piatra Neamţ sau Roman, îmi fac mai întâi o cruce mare", mărturiseşte Dumitru Gherasim, şofer din Bacău. El ştie că intră într-un veritabil "unghi al morţii", alcătuit din drumurile naţionale 15 şi 2. În această zonă îşi pierd viaţa anual câteva zeci de şoferi şi pietoni.
Soluţie: camere de supraveghere
Numărul mare de accidente a determinat autorităţile nemţene să demareze un amplu program de supraveghere cu camere video, radare şi instalaţii suplimentare de iluminat.
Aceeaşi soluţie au adoptat-o şi poliţiştii botoşăneni, care vor monitoriza drumul cu trist renume care leagă oraşele Botoşani şi Dorohoi. (Au