RITM ● Piaţa va creşte cu circa 30% în comparaţie cu 2007
Chiar dacă nu a fost un an la fel de prielnic ca 2007, din cauza verii ceva mai răcoroase, piaţa românească de îngheţată îşi continuă trendul ascendent şi va depăşi 110 milioane de euro. Consumul pe locuitor rămîne însă mult mai mic decît în celelalte state ale UE.
RITM ● Piaţa va creşte cu circa 30% în comparaţie cu 2007
Chiar dacă nu a fost un an la fel de prielnic ca 2007, din cauza verii ceva mai răcoroase, piaţa românească de îngheţată îşi continuă trendul ascendent şi va depăşi 110 milioane de euro. Consumul pe locuitor rămîne însă mult mai mic decît în celelalte state ale UE.
O piaţă încă mică, imatură, dar cu un ritm constant de creştere. Aşa arată în cîteva cuvinte piaţa autohtonă de îngheţată în opinia cîtorva dintre cei mai puternici jucători. "Oferta este generoasă, dar piaţa nu a ajuns încă la maturitate. Există încă multe firme care nu şi-au găsit identitatea şi care produc orice, oricît de ieftin doar pentru a exista pe piaţă", consideră Florin Rosescu, manager general Kubo Ice Cream.
Din punct de vedere valoric, jucătorii importanţi estimează că piaţa va depăşi 100 de milioane de euro, deşi anul acesta nu e la fel de prielnic ca 2007. "În ultimii cinci ani, consumul de îngheţată a crescut constant în medie cu aproximativ 20%-30% din punct de vedere valoric. În prezent, valoarea pieţei se situează în jur de 80-85 milioane de euro, pentru sfîrşitul acestui an estimînd o creştere la 100-110 milioane de euro", susţine şi Adriean Asan-Mic, directorul general al Top Gel Prod Craiova. Şi Vasile Armenean, managerul general al Betty Ice se aşteaptă ca piaţa să ajungă la aproximativ 120 de milioane de euro, iar cifra de afaceri a companiei sale să crească de la 17,5 milioane de euro la 20 de milioane de euro, dar consideră că 2008 este totuşi un an