Vremurile disperate cer masuri disperate. Asadar, in cazuri de criza economica (una pe care economistii o prevad a fi una dintre cele mai puternice crize ale lumii moderne) si solutiile sunt pe masura.
Bancile americane pierd miliarde de dolari din cauza practicilor indoielnice, creditorii ipotecari resping din start de doua ori mai multe cereri decat accepta, iar companiile aeriene occidentale dau faliment cat ai spune "Emirates A380". Oamenii de afaceri sunt obligati sa recurga la tot felul de metode mai mult sau mai putin ortodoxe pentru a iesi din situatiile limita in care s-au plasat singuri.
Inflatia inabusitoare si cresterea pretului la alimente si combustibil, alaturi de "stafidirea" vanzarilor en-detail au fortat oamenii de afaceri sa priveasca lumea dintr-o alta perspectiva, "from outside the box". De pilda, in cartierul Karama din Dubai - "capitala neoficiala a falsurilor" din Emirate, unde asa-zisele genti Armani si posete Gucci se vand mai degraba cu 300 de dolari decat cu 3.000 de dolari bucata - "specialistii" in vanzari au inchiriat apartamente de lux pentru a-si prezenta marfa despre care in continuare sustin ca ar fi veritabila.
Un mod mai inventiv de supravietuire intr-un crash financiar (si mai logic, daca ne gandim) este reducerea costurilor. Un raport recent efectuat in SUA sustine insa ca mai multi oameni de afaceri au adoptat o metoda pe cat de neobisnuita, pe atat de clasica. Asadar, ei a) isi mentin imaginea "smart" la birou; b) isi incurajeaza angajatii sa consume mai multe fibre si c) economisesc bani renuntand la activitati marunte de intretinere cum ar fi lustruirea pantofilor, de exemplu. Ei isi curata singuri pantofii acum si spera ca afacerea sa mearga din ce in ce mai bine.
Toate aceste exemple care par de domeniul stiintifico-fantasticului sau, mai degraba, al filmelor de comedie, au culminat cu p