Faptul ca Entertainment Weekly l-a clasat pe primul loc in topul celor mai "destepti" oameni de la Hollywood (mi se pare ca EW n-a folosit ghilimelele) nu alina cu nimic una dintre cele mai mari probleme ale comediei americane din ultimii ani: aceasta este o "femeie usoara", chiar daca nu-i place sa treaca decat prin patul lui Judd Apatow.
Numele individului a devenit sinonim cu comedia de la Hollywood. Apatow si cercul sau de amici a scris, regizat, produs sau distribuit aproape toate comediile de succes din ultimii patru ani. Ti-a placut "Virgin la 40 de ani"? Era regizat, scris si produs de Apatow. Ai ras la "Super-rai"? Poate nu, dar americanii s-au extaziat cu totii la acest film produs de Apatow. Lista incepe cu "Distractie cu Dick si Jane" (Jim Carey deghizat in Cher e intr-adevar inubliabil) si va continua anul acesta cu mai toate comediile lansate la noi: "Step Brothers", "Pineapple Express", "Year One" si-asa mai departe.
Cand vezi ca "Inselat de Sarah Marshall" este scris de Jason Segel, un actor de 28 de ani pe care l-ai zarit in rolul unuia dintre loser-ii din "Un pic insarcinata" (alt obicei de-al lui Apatow este sa distribuie exact aceiasi actori in toate filmele pe care le produce), incepi sa speri: o poveste noua, un suflu proaspat, alte fete. Ei bine, nu, pentru ca Segel a fost in primul rand "inselat de Judd Apatow", care a trecut scenariul printr-un "pat al lui Procust" propriu, transformand "Inselat de Sarah Marshall" intr-o variatiune a subiectului sau favorit: loser-ul care se indragosteste de o superba si o castiga/pierde (in functie de dispozitie).
"Inselat de Sarah Marshall" nu este un film prost. Te face sa razi. Te prinde (chiar daca te uiti la ceas din cand in cand). Nu prea reuseste sa te surprinda, dar asta nu inseamna ca nu-i o alternativa fericita (ajutat din plin de aerul conditionat din sala de cinema) la caldura d