Din cauza faptului ca vara nu a fost asa calda, piata apei minerale a crescut in primele sapte luni cu numai 11% in volum fata de aceeasi perioada din 2007, ritm de doua ori mai mic decat estimarea producatorilor de profil pentru acest an.
Lipsa perioadelor de canicula a temperat cresterile de vanzari ale imbuteliatorilor de apa minerala. Potrivit datelor SNAM (Societatea Nationala a Apelor Minerale), in primele sapte luni, volumul imbuteliat s-a ridicat la 700 de milioane de litri de apa, cu circa 11% mai mult fata de perioada similara din anul trecut.
Dupa ce, in 2007, vanzarile imbuteliatorilor de apa au explodat in sezonul cald, aducand cresteri ale volumelor imbuteliate de pana la 80%, in acest an producatorii mizeaza pe ritmuri de crestere mult mai reduse.
Debutul sezonului cald a dus la o revizuire a estimarilor de vanzari pentru mai multe companii de pe piata de profil care prognozau in luna mai un ritm de crestere in jurul a 20%.
"La finele anului trecut am targetat o cifra de afaceri de 19 mil. euro pentru 2008, dar dupa 7 luni, estimarile noastre conduc la o diminuare cu 20% a acestei valori. Apa minerala este un produs sezonier, iar datorita faptului ca pana acum sezonul de vara, din punct de vedere termic, a fost mult sub asteptari, nu s-au realizat volumele de vanzari tintite, iar aceste pierderi nu se vor mai putea recupera pana la sfarsitul anului", spune Puskas Istvan, managerul de marketing al companiei Perla Harghitei.
Producatorul a realizat in primul semestru afaceri de 7,85 mil. euro, in crestere cu 11% fata de aceeasi perioada din 2007.
Un alt producator de pe piata de profil, Apemin Tusnad, a raportat la sase luni o crestere de circa 24% fata de perioada similara din 2007, dupa ce anul trecut vanzarile companiei s-au majorat cu o rata de 41%.
Madalin Simion, brand managerul Biborteni, este