Gerard Bremond (70 ani) e fondatorul firmei care ocupa primul loc la case de vacanta in Europa, Pierre & Vacances. Inventatorul primei statiuni ecologice de sporturi de iarna e discret, ironic, autoritar si spune ca modelul sau de management e jazzul (al carui fan este): fiecare are libertatea sa, dar nu trebuie sa eclipseze orchestra.
Dupa ce a renuntat la visul de a deveni muzician, tanarul student in economie a primit de la tatal sau, dezvoltator imobiliar, cheile unui domeniu de cateva hectare din Alpii de Nord. La Avoriaz, cu ajutorul unor arhitecti, Bremond inventa un nou concept de statiune de schi: in loc de masini, aduce cai din Laponia, in loc de incalzire cu combustibil, electricitate. Nu aveau niciun studiu de piata si nici bani, dar erau originali. Pentru publicitate face apel la lumea mondena a epocii, apoi vinde apartamentele unor particulari in schimbul catorva saptamani de vacanta pe an. E "noua proprietate", formula sa magica pe care, din pricina simplitatii, el o numeste "oul lui Columb". A avut nevoie de 15 ani pentru a rentabiliza statiunea, dar acum e printre ultimii mohicani cu succes, in timp ce grupuri mai mari au probleme.
Bremond a dezvoltat un model (a construi case, a le vinde particularilor sau investitorilor si a asigura gestiunea), apoi si-a diversificat oferta cu sate sub marca Pierre & Vacances, Centre Parcs sau Sunparks acum. Specialitatea sa e turismul de proximitate, care acum e intr-o perioada foarte favorabila datorita cresterii pretului biletelor de avion. Numarul francezilor care raman in tara e de 80% (cel mai mare procent din Europa).
Clientela sa e formata din persoane care se decid in ultimul minut unde vor sa plece. De asemenea, sunt multi si cei care prefera sfarsitul de sezon (sfarsit de august, septembrie) si nu doar din motive financiare.
"Antreprenorul bulimic", cum l-a numit presa, are sate d