Cineastul a filmat la Peleş cronica ultimelor zile din viaţa monarhului, pentru pelicula „Carol I“. Pe patul de moarte al regelui, însuşi comisarul Moldovan. Sursa: Razvan ValcaneantuSursa: Razvan ValcaneantuSursa: Razvan ValcaneantuSursa: Razvan Valcaneantu
1 /.
Regizorul Sergiu Nicolaescu s-a angajat într-o nouă reconstituire istorică în care şi-a asigurat rolul principal: „Carol I“, o docu-dramă pe trei sferturi film artistic şi un sfert decupaj din arhive, despre ultimele zile din viaţa monarhului. Filmările începute luni la Castelul Peleş s-au încheiat ieri, întregul set mutându-se de astăzi la Cotroceni, până la sfârşitul săptămânii viitoare.
Zecile de turişti care mişunau prin curtea castelului habar n-aveau că miercuri la amiază, în propriul său pat, Carol I mai murea o dată, în pielea lui Sergiu Nicolaescu. Mulţi dintre eroii neamului au sfârşit în pielea lui Nicolaescu, aşa că scena, în esenţa ei, a fost deja exersată de suficiente ori.
„Vodă, eu sunt bolnav, transpir, fă ceva!“
În fosta cameră a lui Carol I, închisă pentru câteva ore vizitatorilor, se fac ultimele retuşuri pentru ca moartea regelui să iasă perfect. Tehnicienii păşesc ca pe bec, sub privirea de profesoară severă a supraveghetoarei castelului. Se chicoteşte că Nicolaescu va trebui să stea îmbrăcat într-o cămaşă de noapte albă, lungă, ca pentru femei. „Vodă, eu sunt bolnav, transpir, fă ceva!“, strigă regizorul, întins pe patul princiar.
Mircea Vodă e machiorul dintotdeauna al lui Nicolaescu, expert în daci, voievozi şi comisari. „Atunci să vă aduc pentru transpirat“, şi Vodă dă fuga la cutia lui şi se întoarce rapid cu o sticlă albastră cu aspersor, ca acelea pentru curăţat geamuri. „Cu asta vă fac broboane“. Regele e mulţumit.
„Semăn cu el foarte mult“
Ultima noapte a lui Carol I începe cu o disc