Scriitorul de la pagina 3
Politicienii, chiar şi aceia care nu dau interviuri şi nu apar la televizor, merg pînă şi la veceu cu maşina. Pentru aleşii şi numiţii care administrează România, tot ce văd ei din maşină, tot ce se întîmplă dincolo de ferestrele maşinii lor şi tot ce-i împiedică pe ei să traverseze realitatea cu mai puţin de o sută de kilometri la oră reprezintă jumătatea dezagreabilă a mandatului.
Scriitorul de la pagina 3
Politicienii, chiar şi aceia care nu dau interviuri şi nu apar la televizor, merg pînă şi la veceu cu maşina. Pentru aleşii şi numiţii care administrează România, tot ce văd ei din maşină, tot ce se întîmplă dincolo de ferestrele maşinii lor şi tot ce-i împiedică pe ei să traverseze realitatea cu mai puţin de o sută de kilometri la oră reprezintă jumătatea dezagreabilă a mandatului.
În campania electorală pentru locale, s-a vorbit numai de şosele, drumuri de centură, afaceri rutiere şi scandaluri cu automobiliştii de frunte ai naţiei, dar niciodată de majoritatea tăcută şi umilită numită pietoni. De foarte multă vreme, românul pieton, omul care circulă numai cu autobuzul, cu troleibuzul, cu tramvaiul sau pe jos nu mai există pentru politicieni şi guvernanţi. Eu, pietonul profesionist, am remarcat acest lucru şi am vrut să discut subiectul, însă mi-am dat seama că sînt în contratimp pînă şi cu colegii din presă şi televiziune, deoarece şi ei circulă numai cu maşini personale sau cu maşinile instituţiei.
Situaţia are toate datele unei conspiraţii, a cetăţenilor cu maşini contra cetăţenilor fără maşini. De preşedinţi, nici nu mai e cazul să pomenim, întrucît ei coboară din maşini doar ca să încingă hore electorale şi să strîngă mîini. Cînd vorbesc de situaţia dezastruoasă a drumurilor, politicienii nu se referă şi la condiţia dezastruoasă a trotuarelor, ci la drumurile pe care le parcu