Două legende ale televiziunii din anii ’90, Florin Călinescu şi Viorel Gaiţă, s-au întors pe ecran, fără prea multă vâlvă, cu două producţii de divertisment. Rezultatele sunt nu tocmai convingătoare, iar asta se leagă de o anume asumare a riscurilor care însoţeşte o realizare şi statutul de vedetă.
Călinescu şi Gaiţă vin de pe postul lansat de Adrian Sârbu în vremurile când se putea spune pe drept: „Eşti pe PRO TV? Foarte bine! Asta-i televiziunea“. Anii ’90 au fost „anti“ din punct de vedere politic, dar „pro“ în sens audiovizual. În mileniul al treilea, Florin Călinescu a fost programat duminica, cu „Made in Romania“, la televiziunea a cărei locomotivă a fost pe vremuri, iar Viorel Gaiţă, cu „Miştok Show“, la principala televiziune rivală, a cărei politică de programe s-a născut la începutul anilor 2000, cu mare luare aminte la ceea ce făcea şi dădea pe post Adrian Sârbu, marele câştigător.
Cele două emisiuni au dat naştere la un qui pro quo curios. Într-un sens, prin decizia de a băga pe post insolenţele politice, sexuale şi de alte feluri ale lui Gaiţă, Antena 1 a fost mai „pro“ decât PROtotipul. Gaiţă a riscat în emisiunile sale, de pildă aducând-o în studio pe vedeta porno Alina Plugaru, iar riscurile puteau deveni contagioase pentru televiziunea care le-a găzduit.
Cum cine nu riscă nu câştigă însă, Gaiţă a câştigat. Dacă nu rating, cel puţin imagine. Invitaţii neverosimili şi libertatea ludică asumată de fostul realizator de farse alături de colaboratorul său Bebe (Ovidiu Ianu) au readus pe post mici delicii audiovizuale de care ne dezobişnuisem. E oarecum pe dos decât ceea ce s-a întâmplat la „Made in Romania“, unde Călinescu a fost bine filmat, bine îmbrăcat, într-un platou bine construit, cu lumini bine puse, după un desfăşurător bine şi alert gândit, de care s-a achitat fără greşeli. Nimic din toate acestea însă nu a a