Sint sigur ca "Rebranding Braila" va stirni multa vreme de-acum incolo polemici si va declansa patimi nebanuite. Se va scrie mult si bine pe marginea dezbaterilor care s-au intins pe parcursul a patru zile si cred ca e bine sa se scrie, sa se discute, sa se mentina subiectul viu, nealterat.
Evident, primii care au mirosit ca "Rebranding Braila" a captat interesul societatii civile au fost politicienii. Si au inceput sa-si dea pe rind cu parerea, in ordinea cronologica a conferintelor de presa pe care le organizeaza. Din punctul meu de vedere, insa, politicienii au demonstrat ca ii doare-n cot de proiectul in sine, ca nu vor sau nu pot intelectual sa se implice.
Mai intii au iesit cu declaratii cei din PDL. Ion Stefan a vrut sa fie hitru si a afirmat ca mirosul de porci din oras ar trebui sa devina brand. Este adevarat, pute in Braila, dar sa faci bascalie, in loc sa vii cu o propunere serioasa, suna nasol de tot. Cind te afli intr-o situatie delicata, cum s-a aflat Ion Stefan, in momentul in care a trebuit sa-si dea cu parerea pe marginea "Rebranding Braila", cel mai usor e sa faci o poanta, lumea sa rida, iar tu sa poti eluda astfel raspunsul.
Liberalii nu s-au lasat nici ei mai prejos. Iata cam in ce mod vede lucrurile consilierul judetean Vasile Datcu: "Initiativa unui port pescaresc la Braila ar putea aduce in atentie un vechi brand al orasului. Daca citim cartea “Istoricul orasului Braila”, de Constantin C. Giurascu, vedem ca Braila a fost reprezentata prin Balta Brailei, cu turmele de oi, de vaci, de porci, cu cantitati incomensurabile de peste de toate dimensiunile si calitatile". Da, datele prezentate de Datcu sint corecte. Se vede ca omul s-a documentat inainte de a deschide gura. Dar mi se pare un pic depasit sa iti imaginezi o Braila europeana, raportindu-te la oi, vaci si porci. Alea au fost odata, acum lumea civilizata se