Rivalitatea dintre animăluţele virtuale produse în studiourile Pixar şi Dreamworks seamănă cu lupta dintre David şi Goliat. Disputa care se dă, de opt ani de zile, pe terenul
Rivalitatea dintre animăluţele virtuale produse în studiourile Pixar şi Dreamworks seamănă cu lupta dintre
David şi Goliat.
Disputa care se dă, de opt ani de zile, pe terenul filmului animat tridimensional pare să aibă cea mai mare miză, de la începuturile cinematografului şi până în prezent. Pixar a dat o nouă şansă studiourilor Disney, în timp ce rivalul său, Dreamworks, reprezintă cea mai frumoasă aventură şi cel mai genial vis, transformat în realitate, al lui Steven Spielberg.
În aceşti termeni s-au stabilit regulile luptei. Primul gong a sunat în 1998, la trei ani după ce studiourile Pixar au lansat "Toy Story". Cea de-a doua producţie a studiourilor Pixar, "A Bug"s Life" ("Aventuri la firul ierbii", încasări de 163 milioane de dolari), se anunţa ca o replică dată studiourilor Dreamworks, care ieşiseră pe piaţă cu "Antz" ("Furnicuţe").
Replicile succesive au oscilat de fiecare dată scorurile unul în favoarea celuilalt: "Finding Nemo" ("În căutarea lui Nemo") versus "A Shark Tale" ("Povestea unui rechin"), "Toy Story 2" versus "Shrek" sau "Ratatouille" versus "Madagascar". Fiecare dintre acestea au adus studiourilor producătoare încasări de sute de milioane de dolari. Şi bătălia continuă...
Dreamworks tocmai a lansat în această vară "Kung Fu Panda", iar Pixar a anunţat, pentru luna septembrie, lansarea "Wall E", un film animat despre un roboţel care salvează planeta sufocată de gunoaiele pământenilor. În spatele acestor producţii se află o istorie nu foarte lungă, de 15 ani, care seamănă cu un război economic made in Hollywood.
Cea mai prolifică producţie a studiourilor Dreamworks este seria celor trei filme despre căpcăunul "Shrek" - numai "S