Dezvoltatorul imobiliar Impact Bucuresti a anuntat o crestere cu 30% a profitului net pe primele sase luni, pana 14,1 mil. lei (3,8 mil. euro), in ciuda scaderii entuziasmului de pe piata imobiliara locala ca efect al turbulentelor de pe pietele internationale.
Vanzarile companiei, in principal proprietati rezidentiale, s-au majorat in aceeasi perioada de 2,4 ori, ajungand la 77 mil. lei (21 mil. euro), conform standardelor romanesti de contabilitate.
Preturile de pe piata rezidentiala au intrat in stagnare in primul trimestru, pentru ca acestea sa inceapa sa scada in trimestrul al doilea, concomitent cu reducerea numarului de tranzactii, conform datelor de pe piata imobiliara.
"Ce a contribuit mai mult la veniturile companiei in trimestrul al doilea au fost apartamentele vandute la proiectele Total si Rubin din cadrul complexului rezidential Greenfield. In general, trimestre mai bune la noi sunt al doilea si al patrulea, pentru ca in sezoanele friguroase nu se poate lucra foarte bine, iar pe caldura sunt vanzari mai slabe", a declarat Carmen Sandulescu, directorul economic si unul dintre principalii actionari ai Impact Bucuresti.
De altfel, cea mai mare parte a profitului companiei, de 8,9 mil. lei (2,4 mil. euro), a fost inregistrat in trimestrul al doilea, acesta fiind usor mai ridicat decat cel obtinut in perioada similara a anului precedent. Afacerile companiei s-au majorat cu 86% in perioada aprilie-iunie, ajungand la 59,9 mil. lei (16,3 mil. euro).
Profitul in crestere s-a datorat activitatii curente a companiei, pe partea din exploatare castigul Impact triplandu-se in primele sase luni si ajungand la 17,6 mil. lei (4,8 mil. euro).
Activitatea financiara a influentat in mod negativ rezultatul din primul semestru, compania afisand pierderi de 0,59 mil. lei (circa 161.000 de euro), fata de un profit financiar de 8,1 mil. lei