VOESTALPINE ● Austriecii fac combinat la Marea Neagră
Industria auto în dezvoltare, infrastructura ferată ce trebuie schimbată, precum şi sistemul energetic ce trebuie modernizat reprezintă aşii din mînecă pe care se bazează România în lupta pentru atragerea investiţiei de 5,5 miliarde de euro a Voestalpine.
VOESTALPINE ● Austriecii fac combinat la Marea Neagră
Industria auto în dezvoltare, infrastructura ferată ce trebuie schimbată, precum şi sistemul energetic ce trebuie modernizat reprezintă aşii din mînecă pe care se bazează România în lupta pentru atragerea investiţiei de 5,5 miliarde de euro a Voestalpine.
Producţia Ford, care va ajunge în 2011 la 300.000 de autoturisme pe an, precum şi creşterea producţiei de la Dacia de la 240.000 de maşini realizate în 2006, pînă la 400.000 în 2009 constituie una din principalele atracţii pentru Voestalpine. Industria auto românească este atît de importantă pentru concernul austriac pentru că producătorii de automobile şi de camioane sînt principalii clienţi ai combinatului de la Linz, care este asemănător cu cel care va fi construit la Marea Neagră. "Circa 20% din producţia viitorului combinat va fi distribuită pe piaţa locală" ne-a declarat Peter Schiefer, purtător de cuvînt al Voestalpine AG. Cum producţia anuală este prognozată la 5,5 milioane tone de oţel, ar rezulta că 1,1 milioane de tone de ar fi vîndute pe piaţa internă a statului ales. În cursă se află Ucraina, România, Turcia şi Bulgaria.
MODERNIZARE. În acelaşi timp, ritmul de creştere a construcţiilor din România este un alt factor în favoarea ţării noastre conform surselor, deoarece marile clădiri necesită oţel pentru structura de rezistenţă. În plus, România mai este atractivă deoarece trebuie să îşi modernizeze căile ferate şi sistemul energetic, ceea ce o transformă într-o bună piaţă, conform lui Sch