Montat pana acum in opt limbi, jucat in 170 de orase si vazut de 30 de milioane de spectatori, inclusiv de cei de pe Broadway, musicalul „Mamma Mia!”, inspirat de muzica trupei ABBA, ajunge, inevitabil, si pe marile ecrane. Faptul ca nu revarsa prea multa bucurie asupra noastra- cum ar dori reclamele -, se datoreaza faptului ca e realizat nu de un regizor de film, ci de unul de teatru si opera (chiar respectat)– Phyllida Lloyd.
Din aceasta pricina, actorii joaca cu doua octave mai sus decat cum ar trebui sa joace niste actori de cinema, aplecandu-se periculos spre caricatura. Cel mai prost pica Julie Walters, care aproape ca-si distruge personajul din pricina indicatiilor de regie. Si ce actrita nemaipomenita e!
Meryl Streep are mai mult noroc, poate pentru ca are mai mult instinct, dar si pentru ca personajul ei este mai amplu. Dar si ea are momentele ei de dezolare.
Dar ce „zugraveste” Phyllida Lloyd? O poveste comica si romantica, petrecuta in decorul albastru al unei insule grecesti, unde fiica unei englezoaice singure se pregateste de nunta si-i invita pe ascuns pe cei trei potentiali tati la ceremonie, sperand sa afle in sfarsit care ii e adevaratul genitor.
Fireste, fiecare din cei trei barbati va sfarsi prin a crede ca el e tatal, iar finalul va fi, cum altfel, fericit pentru toata lumea.
Melodiile cele mai succes ale trupei ABBA, interpretate chiar de actori, condimenteaza momentele, ilustrand à la lettre fiecare capitol. (Printre coproducatori nu se numara doar Tom Hanks si sotia sa, Rita Wilson, dar si cei doi membri barbati ai trupei ABBA, Benny Andersson si Björn Ulvaeus.).
Cooptand actori foarte cunoscuti – Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgard -, regizoarea trage o carte buna. Meryl Streep e in stare sa joace si o masa – spuneam zilele trecute discutand cu o pr