Pe lângă alte calităţi, un aspect fizic plăcut reprezintă un avantaj la angajare, mai ales în domenii în care se lucrează cu publicul. Sursa: NorthFoto
De multe ori, în recrutare frumuseţea este judecată la fel ca şi alte calităţi: în funcţie de contribuţia pe care o are în obţinerea rezultatelor. În joburi precum promoter, recepţioner, manechin, model, stewardesă, interacţiunea cu clientul poate să nu fie de lungă durată. Prin urmare, angajatul respectiv îşi poate dovedi calităţile prin apariţia sa.
„Selecţia şi recrutarea în aceste domenii respectă adesea nişte canoane fizice - înălţime, greutate. Însă chiar şi la un concurs de frumuseţe nu este suficient doar aspectul. El trebuie dublat de alte calităţi precum încrederea în sine, naturaleţea, isteţimea“, spune Ioana Moholea, project manager al Perspective Group.
În vânzări, televiziune sau relaţii cu publicul, aspectul fizic e cel care deschide plăcut o discuţie. Mai departe însă e nevoie de o serie de trăsături care ţin de personalitatea, abilităţile şi educaţia persoanei din acel post.
Clienţii, mai toleranţi
Un aspect fizic plăcut îţi asigură un drum către succesul în carieră şi chiar în viaţă.
„Există numeroase studii, atât referitoare la succesul profesional, cât şi la reuşita în viaţa de familie, a persoanelor cu proporţii echilibrate, aşa că nu putem să ignorăm acest aspect. Oamenii, inclusiv clienţii, sunt mai toleranţi, au răbdare mai multă atunci când interacţionează cu o persoană cu atribute fizice plăcute, proporţionate, sau cu o persoană foarte îngrijită, îmbrăcată corect şi cu gust“, este de părere Nevenca Doca, directorul de resurse umane al Băncii Transilvania.
Conform studiilor privind limbajul corpului, 70% din mesajul pe care îl transmite o persoană este de natură vizuală. Mai ales în cadrul unui interviu