Pretul mai mare la materia prima, dar mai ales cresterea puterii de cumparare ridica in prezent nota de plata a unui client City Grill cu aproximativ 22%, comparativ cu anul trecut.
"Am reusit sa controlam preturile din meniu astfel incat (cresterea - n.red.) sa se situeze sub inflatia anului trecut si sub cea a prognozei pe anul acesta, de respectiv 8% pana la 10%. Cu toate acestea, si cresterea nivelului de trai din Romania a determinat un comportament al clientului nostru in schimbare de la an la an. Datorita acestei evolutii, media pe tranzactie este cu 22% mai mare fata de anul trecut", a declarat pentru ZF Dragos Petrescu, care controleaza prin intermediul companiei Trotter Prim lanturile City Grill si Buongiorno, cafenelele City Cafe si restaurantul Caru' cu Bere.
Potrivit lui Petrescu, preturile din meniul grupului au urcat cu 5%, pana la 7% pentru ca aproape toata materia prima a inregistrat cresteri incepand de la pui sau lapte pana la carne sau bauturi. Cu toate acestea, "am reusit sa crestem preturile sub media pietei datorita relatiei solide intre furnizori, francizati si noi", dupa cum spune Petrescu.
Un pret mai bun de achizitie a fost dat atat de cifra de afaceri care a crescut si care a determinat implicit un volum mai mare de achizitii, cat si de introducerea in portofoliul de furnizori, cu care a lucrat timp de noua ani, a unor furnizori externi. In primul semestru al acestui an, grupul administrat de Petrescu a realizat o cifra de afaceri de sapte milioane de euro, 60% din aceasta fiind contributia lantului City Grill-City Cafe.
"Anul acesta am dezvoltat lantul de cafenele City Cafe, prin preluarea celor doua unitati Crem Caffe si ne-am concentrat pe bucataria mediteraneana, respectiv pe lantul Buongiorno, prin deschiderea celei de-a doua locatii in Baneasa Shopping City, cea de-a treia unitate urmand sa fie