Toate persoanele fizice sau juridice care efectueaza o plata catre o institutie a administratiei publice centrale sau locale ar putea beneficia de serviciile Ghiseului Virtual de Plati, de la finele anului in curs.
Agentia pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI), institutie aflata in surbordinea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI), a elaborat un Proiect de Decizie pentru extinderea utilizarii Ghiseului Virtual de Plati la nivel national. Prin intermediul acestuia, persoanele fizice si juridice vor avea posibilitatea efectuarii platilor electronice a taxelor, impozitelor sau amenzilor catre institutiile Administratiei publice centrale sau locale.
Orice autoritate a Administratiei publice locale sau centrale va putea beneficia de serviciile Ghiseului Virtual de Plati prin simpla interconectare a sistemelor proprii cu acesta. De asemenea, persoanele fizice sau juridice vor putea folosi serviciile furnizate de catre Ghiseu, utilizind carduri bancare acceptate pentru plati pe internet, emise sub sigla Visa, MasterCard si Amex.
Pentru a efectua plati prin intermediul Ghiseului, platitorul va trebui sa se inregistreze in sistem, completind on-line formularul de inregistrare disponibil pe pagina principala a Ghiseului. Urmatorii pasi sint transmiterea, de catre Ghiseu, a unui e-mail catre platitor pentru confirmarea inregistrarii, respectiv confirmarea inregistrarii de catre utilizator prin accesarea paginii de internet indicate in e-mailul de confirmare. Inregistrarea persoanelor juridice va fi conditionata de achitarea unui tarif de inregistrare de 46 lei, la care se adauga TVA. Potrivit propunerii ASSI, persoanele juridice deja inregistrate in Sistemul Electronic National nu vor fi obligate sa achite tariful de inregistrare.
Toate persoanele fizice sau juridice care efectueaza o plata catre o inst