» Comisia Europeana si DNA ancheteaza dezastrul ecologic produs de inceperea construirii unui drum-fantoma care brazdeaza Delta si ingineriile cu fonduri europene si din bugetul Ministerului Transporturilor aferente acestei afaceri.
Institutia noastra nu a fost consultata cand s-a legalizat acest drum prin hotarare de Guvern. Era nevoie de un aviz de la ARBDD pentru existenta acestui drum, de un studiu de impact ecologic, dar nu a fost solicitat respectivul aviz si nici impactul ecologic nu a fost stabilit."
Paul Cononov
Visul lui Ceausescu de a realiza un drum intre municipiul Tulcea si orasul Sulina, prin inima Deltei Dunarii, a fost pe cale sa fie pus in practica, pe sest, de regimul Iliescu, proiectul fiind continuat si sub mandatul actualului Executiv. In 2001, Guvernul Nastase a adoptat HG 398 care clasifica mai multe drumuri locale la solicitarea consiliilor judetene. In anexa la respectiva hotarare apare si drumul comunal din judetul Tulcea cu simbolul DC2, cu o lungime de 126 km. Traseul acestui drum este: Nufaru (la trecerea cu bacul) - Partizani - Gorgova - Sulina (strada I din orasul Sulina) - Plaja Sulina - Cardon - Sfistofca - C.A. Rosetti. Drumul ar fi trebuit sa asigure o cale terestra de acces catre megastatiunea "Europa".
Mitrea, in vizorul DNA si UE
Actuala conducere a Consiliului Judetean (CJ) Tulcea a aflat de existenta acestui drum, care taie in doua cea mai mare rezervatie a bisoferei din Europa, zilele trecute, in urma unei solicitari a Sectiei Teritoriale Constanta a DNA de a transmite, in copie, toate documentele oficiale ale investitiei "Modernizare DC2 Sulina-Plaja Sulina". DNA a informat CJ Tulcea ca are in lucru dosarul 55/P/2005 care vizeaza fapte de coruptie ce privesc modernizarea unui drum din Delta. Ar fi vorba de utilizarea ilegala a unui milion de dolari din fonduri PHARE si a 53,1