Francezii sunt hotărâţi să includă pe lista biocarburanţilor autorizaţi uleiul din tigaie, susţinând că protejează, astfel, mediul înconjurător Resturile de uleiuri alimentare,
Francezii sunt hotărâţi să includă pe lista biocarburanţilor autorizaţi uleiul din tigaie, susţinând că protejează, astfel, mediul înconjurător
Resturile de uleiuri alimentare, decantate şi filtrate, sunt folosite pe post de carburant pentru motoarele Diesel.
Într-un orăşel aflat la sud de Lyon, Georges Martinez şi-a deschis un atelier, în care, de cinci ani, adună în butoaie uleiul rămas de la prăjeli, pe care îl reciclează şi-l vinde apoi şoferilor ale căror maşini au motor Diesel.
Singurul inconvenient pentru aceştia din urmă este acela că, în loc de mirosul înecăcios al gazelor de eşapament, automobilele lor lasă în urmă un "îmbietor" iz de cartofi bine rumeniţi în tigaie. Uleiul ce rămâne, după ce se prăjesc cartofii sau friptura, poate fi folosit cu succes în locul motorinei sau benzinei.
Astfel, automobilele pot alerga pe şosea după ce în prealabil şi-au făcut plinul cu resturi ce provin din uleiurile alimentare, iar acest lucru se întâmplă destul de des în Franţa ori în Germania. Mulţi şoferi din capitalele europene fac deja turul restaurantelor şi al cantinelor, cu canistrele în mână, pentru a-şi procura "materia primă" cu ajutorul căreia pot fi pornite maşinile pe care le conduc.
15.000 litri de ulei prăjit, reciclaţi lunar
Cei care apelează la serviciile francezului care reciclează uleiurile prăjite plătesc pentru un litru de ulei reciclat 0,60 euro, iar dacă vin cu uleiul "de-acasă" preţul scade la 0,40 euro pe litru. Puterea calorică a acestui tip de biocarburant este mai mare decât cea a motorinei, iar pentru a-şi asigura "materia primă" Georges Martinez are deja contracte cu restaurantele din împrejurimi, cantitatea de ulei pe care