Cele mai mari vânzări se realizează pe segmentul industrial, dar şi micii consumatori generează o creştere de 15% a achiziţiilor de produse decorative România este codaşă în Europa
Cele mai mari vânzări se realizează pe segmentul industrial, dar şi micii consumatori generează o creştere de 15% a achiziţiilor de produse decorative
România este codaşă în Europa în ceea ce priveşte cantitatea de vopsea utilizată pe cap de locuitor. Apariţia magazinelor de bricolaj a aprins însă spiritul de meşter al românului. Numărul mare de persoane care stau cu chirie în marele oraşe este unul dintre factorii care susţin vânzările de pe acest segment.
Potrivit lui Aliz Kosza, directorul Fabryo, numărul mare de unităţi locative scoase la închiriat aduce şi investiţii în creştere în decorarea acestor imobile.
"La fiecare schimbare de chiriaş, casele se împrospătează şi sunt, eventual, redecorate de următorul ocupant", a declarat aceasta. Schimbarea culorii din cameră devine treptat un mod uzual de reamenajare, până acum modificarea ambianţei fiind realizată în special prin repoziţionarea mobilierului.
În medie, vopsim o debara pe an
Date exacte despre consumul de vopsea din România sunt greu de obţinut, însă toţi producătorii subliniază că mai rău ca noi nu stă nimeni în regiune. Fabryo estimează că românul consumă anual şapte kilograme de vopsea.
Restul jucătorilor din piaţă se opresc doar la trei kilograme, cantitate care nu acoperă nici măcar o debara. Trebuie adăugat că la acest volum mediu de vopsea pe cap de locuitor contribuie decisiv cantitatea utilizată de constructorii de noi locuinţe. Pentru redecorări, volumul se reduce considerabil. Comparativ, în Ungaria sau în Polonia se consumă 12 kilograme de persoană.
Vecinii aleg să redecoreze cel puţin o cameră în fiecare an. În ţările nordice se ajunge la un consum de 20