Muller, unul dintre cei mai mari producatori de iaurturi din Europa, intentioneaza ca in urmatorii ani sa aiba propria capacitate de productie, luand in considerare fie un proiect greenfield, fie achizitia unui producator local.
"Atunci cand Muller a intrat pe piata Angliei a durat cinci ani pana la constructia fabricii. Pentru noi este important acum sa construim brandul Muller, un nume aproape necunoscut in Romania, si abia atunci cand acesta va atinge un grad mare de notorietate ne vom gandi la propria capacitate de productie", a declarat Jacob Katz, presedintele Muller Dairy Ro, filiala locala a producatorului.
Cu toate acestea, obiectivele de crestere ale Muller sunt ambitioase. Reprezentantii companiei au declat ca intentioneaza ca pana la finalul anului viitor sa se numere printre primii trei jucatori pe piata de iaurturi, ceea ce ar presupune un rulaj intre 40 si 50 de milioane de euro, raportat la vanzarile din acest an ale primilor patru jucatori de pe acest segment (Danone, Friesland, Tnuva sau Albalact).
Jacob Katz, 55 ani, israelianul desemnat de actionarii Muller Dairy Ro sa conduca operatiunile din Romania, nu se afla la prima provocare de acest gen pe piata locala. Katz a venit in Romania pentru prima data in 1992 pe pozitia de vicepresedinte de operatiuni al producatorului de bauturi Pepsi. Apoi a devenit presedinte al Prigat Romania, iar din 1995 a ocupat timp de aproape cinci ani functia de senior vicepresedinte al United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul brandului Tuborg, facand parte din managementul acestor companii in primele etape ale afacerii.
"In 1999 m-am intors in Israel, dar am continuat sa vin in Romania aproape in fiecare an in vacante. In 2007, cand am venit sa incepem dezvoltarea Muller in Romania, am crezut ca va fi usor, tocmai pentru ca mai dezvoltasem anterior alte trei companii