Numărul băncilor din România care emit carduri cu cip a ajuns la patru, BRD fiind cel mai nou membru al acestui club restrâns. Securitatea sporită a cardurilor este principalul lor avantaj. Însă, pentru a-l fructifica la maxim este nevoie ca tot mai multe bancomate şi POS-uri să fie adaptate pentru a recunoaşte cipul. BRD este prima bancă din Top 5 ce a introdus în ofertă cardurile cu cip. Această tehnologie este disponibilă în prezent doar la cardurile Maestro şi Cirrus. Oficialii băncii îşi propun, însă, ca până la sfârşitul anului cipul să poate fi ataşat la toate cardurile din portofoliul BRD.
Primul card cu cip a fost emis în România în 2005 de către ProCredit Bank. În prezent banca oferă carduri de debit cu cip sub sigla Visa Electron sau Maestro. La scurt timp şi ING Bank a introdus cipul la toate cardurile, iar din noiembrie 2007, odată cu lansarea Bonus Card, şi Garanti Bank a încorporat cipul, însă doar la cardul de credit.
Pe lângă datele legate de cont şi fondurile deţinute, cipul poate stoca mult mai multă informaţie. "Datorită cipului, smart cardurile oferă consumatorilor o serie de aplicaţii în plus faţă de cele deţinute de instrumentele de plată cu bandă magnetică", a precizat Denisa Mateescu, general manager pentru România şi regiunea Balcanilor la MasterCard Europe.
Denisa Mateescu spune că cipul aduce mai multe opţiuni în dezvoltarea de programe de fidelizare şi de afinitate, în special pe segmentul cardurilor premium, pentru care serviciile incluse fac diferenţa între produse. În plus, cardul cu cip poate servi şi pentru plăţi rapide de mică valoare prin simpla trecere a instrumentului prin dreptul unui cititor electronic. Băncile autohtone nu au început încă să folosească aceste opţiuni, ele fructificând până acum doar securitatea sporită a cipului.Cardurile cu cip, acceptate de 18% din bancomateChiar dacă nu emit carduri cu cip, o