La 20 august 1968, uzinele Dacia produceau primul autoturism românesc, modelul 1100. Prima maşină produsă de uzina de la Colibaşi a fost dăruită cui altcuiva decât preşedintelui de atunci, Nicolae Ceauşescu. Piesele necesare producerii automobilului erau furnizate de producătorul francez Renault.
În fond, Dacia 1100 era identică lui Renault 8, maşină de familie de mici dimensiuni, produsă în Franţa anilor '60.
Mai bine o descrie o reclamă de acum patruzeci de ani.
"Pe benzile de montaj se încheagă într-o cadenţă de unu la doisprezece minute automobilul românesc Dacia 1100. Iată câteva date din fişa sa personală: portbagaj încăpător în faţă, 46 CP, scaune rabatabile, consum de şapte litri la sute de kilometri", suna reclama, care nu putea să aibă drept final decât o urare de inspiraţie comunistă. "Noului născut al industriei noastre, un călduros şi din inimă DRUM BUN!".
Pentru reclama la modelul 1100, apăsaţi aici.
Modelul cu patru uşi şi cu motor pe spate a fost produs în România până în anul 1971, când a lăsat locul modelului de succes Dacia 1300. Dacia 1100 şi Dacia 1300 au fost produse în paralel din 1969 până în 1971.
Dacia România va sărbători cei patruzeci de ani de la ieşirea pe piaţă a primului automobil românesc printr-o ediţie specială a revistei "Jurnal de bord". Publicaţia cu distribuţie internă va apărea în luna septembrie.
EXCLUSIV ON-LINE