Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) va continua să analizeze modul în care se realizează sondarea opiniei publice de către televiziuni prin intermediul SMS-urilor, după discuţiile
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) va continua să analizeze modul în care se realizează sondarea opiniei publice de către televiziuni prin intermediul SMS-urilor, după discuţiile avute ieri cu operatorul de telefonie mobilă Vodafone.
Scopul şedinţei a fost acela că membrii CNA vor să facă o "analiză globală" a modului în care televiziunile realizează sondajele prin intermediul SMS-urilor, conform Mediafax. În timpul discuţiilor cu reprezentanţii Vodafone, membrii CNA au constatat că Vodafone nu face măsurătoarea SMS-urilor din cadrul televotingului.
Bogdan Rădulescu, avocatul companiei de telefonie, a precizat că există câteva societăţi care gestionează aceste numere de telefon, care deschid SMS-urile din cadrul televotingurilor şi le gestionează în baza unor contracte cu televiziunile. El a mai spus că firma care lucrează cu televiziunile trustului Intact este Open Media Network SRL.
SMS-uri în plus la Intact
Întâlnirea dintre membrii Consiliului şi companie vine după ce Antena 3 a difuzat în emisiunea "Ştirea Zilei" din 17 iulie, prezentată de Gabriela Vrânceanu Firea, un sondaj prin care telespectatorii puteau răspunde prin SMS la întrebarea "A greşit Traian Băsescu acceptând amprentările?". Într-un singur minut, procentele din sondaj s-au modificat spectaculos.
Reacţiile din partea CNA la acea vreme au fost destul de dure. Potrivit lui Gelu Trandafir, membru al CNA, întrebarea a fost "manipulatorie". "Eu nu l-am auzit pe preşedintele Băsescu că el este pentru amprentări.
Dar tipul ăsta de întrebare sugerează că el a spus", a declarat atunci Gelu Trandafir. În plus, preşedintele României a precizat că informaţiile respectiv