SMECHERIE. Alina Dumitru (dreapta), judoka de aur, folosita la curatarea imaginii unei firme cu mari probleme Capcana. Dupa ce Nadia Comaneci a fostpusa in situatia de a face reclama, acum cativa ani, unei masini inexistente, a venit randul actualilor olimpici sa fie atrasi, subtil, intr-un joc de imagine in folosul unei firme controversate
Bogdan Tiberiu Iacob
Se stie deja ca medaliatii cu aur la Beijing vor fi rasplatiti cu cate o masina chinezeasca de catre Alexandrion Group, importator unic al masinilor respective. Astfel, staruri olimpice, precum Alina Dumitru, Georgeta Andrunache, Viorica Susanu, Sandra Izbasa si Constantina Dita Tomescu vor primi cate un automobil produs de Great Wall, un mare fabricant chinez de masini. Numai ca firma respectiva este, nu de ieri, de azi, in miezul unor mari scandaluri comerciale si chiar al unor procese in justitie, fiind acuzata de mari producatori mondiali ca plagiaza cu nerusinare modele vestice de masini.
Spre exemplu, un tribunal din Torino le-a interzis chinezilor de la Great Wall sa aduca pe continent un automobil care seamana izbitor cu Fiat Panda, dupa ce Fiat a dat firma in judecata. Great Wall a mai fost obligat sa plateasca si amenzi usturatoare. Si despre modelul Hover specialistii spun ca seamana suspect de mult cu Sang Yong Rexton, iar exemplele pot continua. Demersurile Fiat sunt sustinute si de catre Chrysler, Toyota si Daimler, care reclama aceleasi plagiaturi nerusinate. In momentul penetrarii pietei romanesti prin Alexandrion Group, s-a spus despre Great Wall ca incearca sa gaseasca o "portita" mai putin pazita a UE pentru a-si promova masinile clonate. Acum, prin gaselnita excelenta a premierii olimpicilor, Great Wall isi asigura o reclama internationala de mare valoare la preturi de nimic, un Hover costand cam cat un Logan si o Dacia