Profilul candidatului este analizat pe trei direcţii importante: modul în care se vede pe sine, personalitatea sa şi felul în care este perceput de ceilalţi Selecţia potenţialilor
Profilul candidatului este analizat pe trei direcţii importante: modul în care se vede pe sine, personalitatea sa şi felul în care este perceput de ceilalţi
Selecţia potenţialilor angajaţi depinde, de cele mai multe ori, şi de abilităţile sau defectele personale rezultate în urma testărilor psihologice.
Siguranţa de sine, implicarea, orientarea spre norme şi valori, dar şi elemente esenţiale negative ce ţin de personalitatea ficăruia dintre noi sunt tot atâtea aspecte ce ies în evidenţă în urma aplicării testelor specifice.
Deşi sunt practicate cu precădere de către multinaţionale, testările psihologice sunt un element esenţial în realizarea profilului comportamental al unui potenţial angajat. Potrivit specialiştilor în resurse umane, acest instrument ar trebui aplicat şi în timpul perioadei de angajare, rezultatul unui astfel de test fiind relevant doar pentru o perioadă scurtă de timp.
Testele de personalitate, anual
Sotiris Karagiozidis, managing partner al companiei Human Capital Solutions Group, spune că testele psihologice sunt o parte importantă a procesului de recrutare, fiind un instrument folosit întotdeauna de multinaţionale la angajare.
"Trebuie menţionat faptul că aceste teste trebuie privite ca instrumente suplimentare ce oferă informaţii despre modul în care trebuie să abordăm şi să direcţionăm interviul de recrutare către anumite zone de interes pe care ni le semnalează rezultatele testelor. Testele scot în evidenţă anumite aspecte sensibile pe care trebuie să le avem în vedere în timpul interviului", a declarat, pentru "Adevărul", Karagiozidis.
Gradul de utilizare diferă însă de la o companie la alta. În timp ce unele l