Cel mai mare operator aeroportuar din lume ar putea fi forţat să vândă două dintre aeroporturile sale din Londra şi unul din Scoţia Dacă măsurile autorităţilor antitrust din Marea
Cel mai mare operator aeroportuar din lume ar putea fi forţat să vândă două dintre aeroporturile sale din Londra şi unul din Scoţia
Dacă măsurile autorităţilor antitrust din Marea Britanie vor fi implementate, aceasta va fi cea mai mare reorganizare a industriei aeroportuare de la privatizarea BAA din 1987 încoace.
Proprietarul Heathrow, BAA Limited, care deţine alte şase aeroporturi britanice, oferă servicii proaste şi nu a reuşit să-şi extindă capacitatea, a concluzionat Comisia pentru Concurenţă din Marea Britanie. BAA, o unitate a consorţiului spaniol Grupo Ferovial SA, este răspunzător pentru 91% din traficul de pasageri din sudul Angliei, unde supraaglomerarea şi haosul de la inaugurarea Terminalului 5 al Heathrow i-au determinat pe oficiali dar şi pe operatorii aerieni să ceară divizarea grupului.
Cel mai aglomerat aeroport european, Heathrow din Londra, s-a situat în primul trimestru al anului pe primul loc în topul întârzierilor, pentru că 45% dintre curse au plecat cu o întârziere de cel puţin 15 minute. În Scoţia, BAA controlează 84% din piaţă, prin terminalele de la Edinburgh, Glasgow şi Aberdeen.
Un verdict care-i bucură pe mulţi
Autorităţile britanice propun ca operatorul aeroportuar să vândă două dintre cele trei aeroporturi londoneze, Heathrow, Gatwick şi Stansted, şi consideră, de asemenea, că BAA nu poate deţine aeroporturi, atât în Galsgow, cât şi în Edinburgh.
În replică, cei de la BAA au descris verdictul Comisiei pentru Concurenţă drept unul "greşit" şi au spus că nu au nicio intenţie de a vinde Heathrow, cel mai mare dintre aeroporturile deţinute.
Comisia a adăugat că, dacă Gatwick şi Stansted vor fi vândute, ele