Pe o piata locala in care retailul modern detine inca o cota destul de mica, de circa 30%, in timp ce 70 de procente apartin inca retailului traditional, reteaua germana real,- Hypermarket are incredere in Romania si se asteapta ca in urmatorii 5 ani conceptul de hipermarket sa fie preferatul clientului roman.
“Conceptul de hipermarket este cel mai potrivit cerintelor clientilor romani, care sunt mari consumatori de brand-uri si de produse proaspete, si de aceea cred ca in urmatorii ani hipermarketurile vor ajunge la 50-60% din piata locala, circa 30% vor reveni supermarketurilor, iar numai 10% se vor duce catre magazinele de discount” a declarat, pentru Wall Street, directorul general al real,- Hypermarket Romania, Tjeerd Jegen (foto).
Acesta se asteapta ca in urmatorii ani structura pietei de retail din Romania sa fie similara celor din Spania, Franta sau Italia unde hipermarketurile detin majoritatea pietei, spre deosebire de Germania sau Cehia unde discountul detine o cota de piata ridicata. “In Germania, de exemplu, discountul reprezinta 45% din retailul modern, in timp ce in Franta cota este de doar 10%, cota care va fi greu de depasit si in Romania”, adauga reprezentantul retailerului german.
Tinand cont de aceste previziuni si particularitati ale pietei locale, compania a decis sa isi extinda reteaua mai mult decat era prevazut in planurile initiale. “In 2006, cand am intrat pe piata din Romania, aveam in plan deschiderea a 21 de hipermarketuri. Dupa 2 ani si jumatate am observat insa ca piata locala are foarte mare potetial si am decis ca pana la sfarsitul lui 2009 reteaua real,- Hypermarket sa ajunga la 28 de unitati”, marturiseste acesta, care adauga ca daca vanzarile se vor ridica la asteptarile grupului german nu este exclusa continuare extinderii si dupa anul 2009.
Pentru a-si atinge obiectivele propuse, retailerul german trebu