Băncile îşi permit să penalizeze neutilizarea conturilor de către clienţi şi o fac diferit de la o instituţie de credit la alta Clienţii care nu-şi folosesc contul bancar un anumit
Băncile îşi permit să penalizeze neutilizarea conturilor de către clienţi şi o fac diferit de la o instituţie de credit la alta
Clienţii care nu-şi folosesc contul bancar un anumit timp se pot trezi cu el blocat sau plătesc un comision de administrare mai mare, drept penalizare.
Să fii client al unei bănci îţi dă de multe ori dureri de cap. Multe dintre condiţiile impuse clienţilor nu sunt cunoscute de aceştia pentru că nu apar pe niciuna dintre paginile contractelor stufoase semnate.
Este şi cazul contului curent despre care clientul nu ştie de la bun început că poate deveni inactiv la câteva luni de la neutilizarea lui. De exemplu, dacă ai un card la Raiffeisen Bank şi nu îl foloseşti timp de trei luni, contul este blocat automat, deşi ai bani în el.
"Este un card pe care îl folosesc de obicei când plec în străinătate. Am avut surpriza neplăcută de a nu putea retrage numerar atunci când am avut nevoie", se plânge un client al Raiffeisen Bank.
Întrebând la bancă despre această problemă, clientul a aflat că, la trei luni de la neutilizarea cardului, contul curent aferent devine inactiv. "Banca nu mă anunţase nimic. Am citit şi contractul şi nici aici nu se menţiona nimic despre o astfel de situaţie", a mai spus acesta. Numai după solicitarea pe care a făcut-o la una dintre sucursalele băncii, contul a fost reactivat.
Două variante de răspuns
Am sunat şi noi la serviciul de informaţii al Raiffeisen Bank, unde operatorii ne-au oferit două versiuni diferite. Întâi ni s-a spus că, deşi sunt bani în cont, inactivarea acestuia intervine după trei luni fără nicio tranzacţie, iar comisionul de administrare lunar (1,5 lei) nu se mai aplică. @N