Primii zece transportatori detin o flota de circa 7.000 de camioane si se bat cu gigantii internationali.
Noua din primele zece companii de transport de marfa care detin cele mai mari flote pe piata locala sunt companii romanesti, infiintate de antreprenori locali. Primii zece transportatori detin o flota de circa 7.000 de camioane.
Integrarea in Uniunea Europeana si investitiile straine au provocat un boom al flotelor de transport, in care firmele cu capital autohton domina. Camioanele inscriptionate cu Edy Spedition, European Drinks, Arabesque sau Dumagas au impanzit drumurile din Romania, extinzandu-se acum si peste granite.
Astfel, transportatorii locali se bat acum cu giganti europeni avand ca atu salariile mai mici, flota mai noua si disponibilitatea mai mare de lucru, dar confruntandu-se in acelasi timp cu migrarea fortei de munca in strainatate. Acesta este unul din putinele sectoare ale economiei care mai sunt inca dominate de capitalul romanesc, in conditiile in care in energie, productie de ciment sau industrie primii jucatori sunt companii straine.
Potrivit lui Radu Dinescu, secretar general al UNTRR (Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri), in Marea Britanie exista perceptia unei concurente puternice din partea operatorilor din Europa de Est, in special a romanilor.
Transportatorii rutieri de marfa din Romania au inregistrat explozii ale afacerilor in ultimii ani, integrarea in Uniunea Europeana propulsandu-le extinderea si determinand cresterea flotei de camioane.
Traficul de camioane este practic cel mai bun barometru al cresterii economice.
Cele mai mari cresteri de flota le-au avut insa companiile care s-au axat pe servicii conexe, realizand venituri nu numai transport, dar si distributie si logistica pentru clienti.
Astfel, Edy Spedition a preluat in 2006 serviciul de distributie