Procedura standard de testare EuroNCAP a autovehiculelor, executata la o viteza de 64 km/h in cazul impactului frontal reprezinta baza clasificarii nivelului de siguranta al masinilor. Totusi, Clubul Auto German, prin divizia ADAC a vrut sa afle ce se poate intampla daca viteza la care sunt efectuate testele creste cu numai 16km/h. Pentru "experimentul" lor, nemtii de la ADAC au ales modelul Renault Laguna sedan, una din masinile cu cele mai bune rezultate la testele de siguranta efectuate de Eu
Procedura standard de testare EuroNCAP a autovehiculelor, executata la o viteza de 64 km/h in cazul impactului frontal reprezinta baza clasificarii nivelului de siguranta al masinilor. Totusi, Clubul Auto German, prin divizia ADAC a vrut sa afle ce se poate intampla daca viteza la care sunt efectuate testele creste cu numai 16km/h. Pentru "experimentul" lor, nemtii de la ADAC au ales modelul Renault Laguna sedan, una din masinile cu cele mai bune rezultate la testele de siguranta efectuate de EuroNCAP. Rezultatele au fost mai mult sau mai putin surprinzatoare.
In cazul impactului frontal la viteza de 80 km/h s-a constatat ca energia ce trebuie disipata de partile masinii care absorb socul a crescut cu 50%. Aceasta crestere de energie a impactului depaseste pur si simplu capacitatile masinii si drept urmare riscul de vatamare creste pentru toti ocupantii automobilului, in special pentru soferul acestuia.
Din cauza vitezei suplimentare, pieptul soferului se loveste de volan, desi poarta centura de siguranta, iar air bag-ul functioneaza ireprosabil. Mai mult, testele au mai demonstrat ca din aceeasi cauza (viteza mai mare cu 16 km/h), partea din fata a masinii, care absoarbe numai o parte din energia impactului, impinge bordul spre interior si cauzeaza astfel vatamarea genunchilor soferului.
Rezultatele in privinta pasagerului d