» Ieri au fost semnate documentele pentru proiectarea si constructia soselei de centura a municipiului.
» soferii trebuie sa mai astepte minimum doi ani pentru finalizarea Autostrazii Soarelui.
Contractul pentru semnarea soselei de centura a municipiului Constanta a fost semnat ieri de catre ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. In urma licitatiei, castigator a fost desemnat consortiul compus din Astaldi si FCC Construction, firme care au construit si centura Pitestiului, dar si tronsonul Drajna – Fetesti. Valoarea totala a contractului este de 120 de milioane euro. "Am primit acordul din partea reprezentantului Comisiei Europene ca bugetul Romaniei sa fie degrevat de cofinantare, care sa fie asigurata, in proportie de pana la 75%, de catre Uniunea Europeana, prin Programul Operational Sectorial", a declarat ministrul. Acesta a precizat ca lucrarile vor incepe efectiv la data de 1 martie 2009 si vor dura 24 de luni. Proiectul prevede constructia a 22 kilometri de autostrada, 34 de poduri, podete si pasaje, cinci noduri rutiere si un spatiu de servicii. Varianta ocoleste Constanta de la nord la sud, prin partea de vest.
Traseul are ca punct de pornire nodul rutier ce asigura legatura cu DN 2A, in vecinatatea orasului Ovidiu, si se dezvolta prin Campia Dobrogei de Sud catre DN3 si DN39, avand ca punct final Poarta 9 a Portului Constanta. Tronsonul face parte din Coridorul Pan European IV si reprezinta etapa finala a autostrazii A2, care leaga Bucuresti de Constanta.
Contractul pentru A2, in octombrie
Ludovic Orban a precizat ca, in ceea ce priveste tronsonul Constanta – Cernavoda din Autostrada Soarelui, vor exista doua licitatii, pentru tronsoanele Cernavoda -Medgidia, respectiv Medgidia – Constanta. Contractele pentru atribuirea lucrarilor vor fi semnate in data de 20 octombrie, urmand ca lucrarile sa fie fin