Povestile horror despre vacante si calatorii sunt nenumarate: unele implica doar incidente minore (cum ar fi proiectia unui documentar despre inmormantare in timpul unui zbor cu turbulente), altele - probleme serioase, pe langa care filmele de groaza cu avioane sau trenuri par o joaca. Neplaceri se intampla chiar si la case mai mari, in mod ironic, chiar si unor persoane din domeniu.
Andrew Cosslett, CEO InterContinental Hotels Group, a facut de curand o calatorie de 27 de ore, care a inceput in Melbourne, a trecut prin Boston si s-a terminat la Los Angeles, fara bagaje. La Boston declararea bagajelor pierdute a durat doua ore, iar la Los Angeles trei. In cazul in care cineva are nevoie de consolare...
Oricat de multe probleme ar fi, important e sa ajungi la destinatie. Dar ce te faci daca linia aeriana decide sa nu mai asigure legatura de care ai nevoie? Englezii care si-au cumparat case de vacanta in orasele din Franta si Spania au acum o problema. In multe cazuri transportul a devenit complicat, pentru ca liniile aeriene pe care se bazau au scos de pe ruta cateva destinatii "marunte". Sunt afectate, printre altele regiuni ca Dordogne, Aveyron si orase ca Rodez sau chiar Nisa, care au ramas fara unele legaturi aeriene.
De pilda, la Estaing, un sat medieval din Pirinei, nu se mai poate ajunge din Anglia decat cu un zbor pana la Toulouse si un drum de trei ore cu masina sau doar cu masina, dupa opt ore de condus de la Calais.
Compania irlandeza Ryanair, cea mai mare linie aeriana low-cost din Europa, a anulat intregul program de iarna de la Stansted la Rodez. Luna trecuta compania anunta o reducere cu 25% a numarului de aeronave cu care opereaza si una de 14% a zborurilor de la Stansted care faceau legatura cu 18 destinatii din Franta. Motivele: costul combustibilului si taxe de aeroport prea mari. Ryanair a anulat si legaturile cu Basel,