Cu toate că e un concept destul de nou pe piaţa din România, apărând în 2005, un broker de credite poate cunoaşte succesul într-un timp foarte scurt. În Craiova, există o firmă care s-a dezvoltat în numai câteva luni. A început să lucreze ca broker de credite în mai 2007, în Craiova, la insistenţele unui colaborator dintr-o bancă comercială, iar acum afacerea se extinde. „Începând din mai şi până în iulie 2007, de la lună la lună, ne-am dublat numărul de credite. Afacerea în domeniu a început ca o tatonare şi nu era gândită să prindă contur în patru-cinci luni“, a declarat Nicu Răduţ, directorul firmei UNIC, care a explicat că la momentul respectiv conducea o afacere în domeniul imobiliar. În mai puţin de un an, agenţia de brokeraj a devenit afacerea principală, iar agenţia imobiliară este subsidiară.
„Un client aduce cam alţii cinci“ La baza succesului au stat în primul rând clienţii. „Un client aduce cam alţii cinci“, a precizat Nicu Răduţ. Pentru a atrage clienţii, a fost însă nevoie de o atitudine corectă în relaţia client - broker. „Dacă discuţi de pe o postură de superioritate, nu câştigi nimic. Clientul trebuie să-l tratezi ori ca egal, ori să fii puţin sub el. În plus, am venit cu servicii suplimentare faţă de bănci“, a afirmat Răduţ. Pe lângă faptul că se implică activ în realizarea dosarului de creditare, brokerul de credite are avantajul că intermediază contracte de credit ale mai multor bănci (12 în prezent, adică de patru ori mai multe faţă de mai 2007). În plus, îşi consiliază clienţii şi găseşte produse adaptate nevoilor şi chiar le dă sfaturi legate de posibile investiţii. „Le oferim idei. Am avut clienţi cărora le-am vândut credite, deşi nu şi-au dorit. I-am învăţat să cumpere imobile prin credit şi să le achite cu banii din chirii“, a adăugat directorul Broker Unic.
Secretul succesului Pentru a avea succes, directorul Unic s-a baz