• Pilotul avionului prabusit la Madrid semnalase o problema la o priza de aer • Spanair a permis avionului sa redecoleze dupa semnalarea acestor probleme tehnice
Spania s-a confruntat miercuri cu cea mai grava catastrofa aviatica din ultimii 25 de ani, cand un avion al companiei Spanair a luat foc, iesind de pe pista in timpul decolarii de pe aeroportul Madrid-Barajas. Accidentul s-a soldat cu moartea a 153 de persoane si ranirea altor 19, relateaza France Press. "Avionul a urcat la 200 de picioare, circa 50 de metri, apoi a cazut", a declarat ministrul pentru Infrastructura, Magdalena Alvarez. Pilotul avionului semnalase in timpul unei prime tentative de decolare o problema la o priza de aer, rezolvata conform procedurilor normale de personalul companiei, a anuntat ieri Spanair. "Pilotul, inainte de decolare, a revenit la poarta de imbarcare, informand despre existenta unei probleme de supraincalzire la o priza de aer. Problema a fost rezolvata conform reglementarilor", a declarat Javier Mendoza, adjunct al directorului general al Spanair, precizand ca personalul tehnic a izolat priza de aer, stingand-o, ceea ce este regulamentar. Priza de aer se situeaza sub o fereastra a cabinei de pilotaj. Cadavrul carbonizat al capitanului Antonio Luna a fost identificat, bratele sale erau fracturate, fapt ce sugereaza ca a incercat sa actioneze franele in momentul coliziunii avionului cu solul.
Avionul de tip McDonnell Douglas MD-80, aparatul care s-a prabusit, este considerat un model vechi, dar, in general, unul sigur. Aparatul a inceput recent sa fie scos din dotarea operatorilor aerieni, dar nu din cauza sigurantei, ci a consumului ridicat de carburanti.
Supravietuitorii
Cinci copii au supravietuit miraculos accidentului aviatic, informeaza publicatia britanica Daily Mail, in editia electronica. Cei cinci copii, int