Investitiile brute in publicitate ale celor mai importanti zece advertiseri de pe piata locala au scazut cu 30 mil. euro in prima jumatate a anului fata de aceeasi perioada din 2007, pana la 680 de milioane de euro, potrivit datelor companiei de cercetare
"Investitiile nete nu au scazut, au crescut. Aceasta discrepanta vine din necorelarea preturilor rate card cu cele nete. Pentru televiziune, rate card-ul nu mai este un instrument de vanzare avand in vedere ca peste 90% din clienti cumpara in functie de audienta", explica Ciprian Stancu, director de vanzari al companiei Pro TV, care detine posturile Pro TV, Acasa TV, Sport. ro, Pro Cinema, Pro TV International si licenta MTV pe piata locala.
Stancu estimeaza ca in acest an investitiile in televiziune vor creste cu 30-35% fata de anul trecut cand au fost de aproximativ 275 milioane de euro. Barometrul este chiar liderul pietei, com-pania Pro TV, care in primul semestru al acestui an a inregistrat o cifra de afaceri de 137,83 mil. dolari (88,9 mil. euro), mai mare cu 50% in dolari fata de perioada similara a anului trecut.
Desi cifrele brute arata o scadere a investitiilor celor mai importanti trei advertiseri - P&G, Unilever si L'Oreal - Ciprian Stancu si Marian Petcu, communication director la agentia de media Starcom spun ca investitiile nete al P&G, Unilever si L'Oreal au ramas relativ constante cu cele de anul trecut sau au inregistrat cresteri usoare.
In timp ce in Statele Unite si Europa de Vest se vorbeste tot mai des de recesiune, pe piata locala de publicitate opiniile in legatura cu o eventuala reducere a bugetelor de marketing sunt impartite.
"Inca nu cred ca recesiunea mondiala isi face efectul la noi. Cat despre influente, da, este posibil ca bugetele de marketing ale unor companii multinationale sa se reduca pentru a suporta pierderile din alte tari. Insa nu