Pe o piata locala inca neconsolidata si imatura, unde volumele nu sunt foarte mari, dar marjele de profit sunt mult peste cele din tarile vestice, GeoPost, o subsidiara a Postei Franceze, impreuna cu turcii de la Yurtici Kargo, au decis in martie 2008 achizitionarea a 80% din actiunile companiei de curierat Pegasus. Pana la inceputul lui 2010, Pegasus isi va schimba numele in DPD, brandul international al GeoPost.
“In Romania marjele de profit din acest domeniu sunt cuprinse intre 5-10%, in timp ce in tarile vestice aceste marje sunt sub 5%”, explica James Gray-Cheape, director general Pegasus Courier, decizia francezilor de a investi pe piata romaneasca. Acesta mai considera ca in urmatorii 2-3 ani, pana cand piata se va consolida, aceste marje ridicate se vor mentine.
Pentru urmatorii 3 ani, cei de la Pegasus isi propun sa ajunga in primii 3 jucatori de pe piata de curierat din Romania, ceea ce insemana o cota de piata de circa 20%. “In prezent avem o cota de piata de aproximativ 10%, insa in urmatorii 3 ani preconizam o dublare a acestei cote de piata, ceea ce ne va pozitiona in primii 3 jucatori locali”, explica reprezentantul companiei de curierat.
Acesta estimeaza ca in urmatorii 2-3 ani piata curieratului sa inregistreze cresteri de 30-40% de la un an la altul. ”Daca piata va creste in medie cu 30-40 de precente, noi vom creste cu 80% anual, dublu fata de ritmul acesteia, si in acest fel vom ajunge la cota de piata preconizata”, a mai afirmat directorul general al Pegasus Courier.
Anul acesta reprezentantii companiei estimeaza o cifra de afaceri de 7 mil. de euro, in crestere cu circa 60% fata de cifra de afaceri de 4,2 mil. euro inregistrata in 2007. In ceea ce priveste profitul, directorul general al Pegasus Courier preconizeaza ca acesta se va cifra intre 350.000-700.000 de euro.
Pe fondul acestor cresteri inregistrate de piata,