Unii dintre cei aflaţi la bordul aeronavei Spanair au trimis mesaje telefonice familiilor prin care spuneau că nu au fost lăsaţi să coboare, deşi piloţii cunoşteau defecţiunile tehnice
Unii dintre cei aflaţi la bordul aeronavei Spanair au trimis mesaje telefonice familiilor prin care spuneau că nu au fost lăsaţi să coboare, deşi piloţii cunoşteau defecţiunile tehnice
Catastrofa aeriană care s-a produs miercuri pe aeroportul Barajas de la Madrid continuă să dea fiori. Rudele victimelor acuză compania Spanair pentru tragedie.
Directorul general al operatorului de zbor, Marcus Hedblom, a recunoscut că pilotul a semnalat o defecţiune tehnică înainte de catastrofă, dar susţine că ar fi fost "rezolvată conform reglementărilor".
Numărul ipotezelor pe tema circumstanţelor şi a cauzelor accidentului este în creştere. Procurorul-şef al anchetei, Emilio Valerio, spune că investigaţiile sunt "dificile" şi rezultatele ar putea fi date publicităţii în circa o lună.
Este necesar să fie studiate toate datele tehnice şi declaraţiile martorilor. Experţii oficiali şi cei din poliţie, cu ajutorul unor tehnicieni din SUA, au început să facă cercetări ale epavei şi ale cutiilor negre, dintre care una este avariată.
Motorul nu a luat foc la decolare
Potrivit "El Pais", imaginile înregistrate de Direcţia Aeroporturilor Spaniole nu arată niciun incendiu la motor. "Avionul a decolat, după care s-a prăbuşit şi a luat foc", adaugă ziarul. Directorul Aviaţiei Civile, Manuel Bautista, este convins că au existat mai multe probleme tehnice şi că numai "o problemă la un motor nu poate fi cauza unui accident".
De altfel, toţii experţii susţin că doar defecţiunea de la motor n-ar fi putut provoca dezastrul. Toţi spun că avioanele tip McDonell Douglas-82 pot zbura şi cu un singur motor. Cotidianul "El Mundo" afirmă că unele piese ale motorului din