Faimosul bucătar - vedetă se plânge că programul "Jamie's School Dinners", difuzat pe Channel 4, l-a costat 350.000 de lire sterline. Emisiunea lui Oliver, gândită ca un proiect de "televiziune socială", a fost mult prea costisitoare, a declarat starul TV pentru "The Guardian". Costurile, suportate în întregime de Oliver, s-au ridicat la suma de 350.000 de lire sterline. "Campaniile sociale sunt cel mai greu lucru de realizat. Trebuie să fii sincer şi să faci asta din tot sufletul," a spus Oliver. Bucătarul - vedetă a declarat în interviu că, de-a lungul carierei sale în televiziune, a făcut o mare greşeală, lăsând ca telespectatorii să aibă acces la prea multe aspecte private ale vieţii sale. Soţia sa, Jules, a apărut de multe ori în emisiunea lui Oliver, uneori chiar fără să îşi dorească acest lucru. "La început eram prea naiv să-mi dau seama că astfel de lucruri se vor putea transforma în conflicte. Dar începi să înveţi, puţin câte puţin, în mare parte prin intermediul mass media," a explicat Oliver. Conflict de interese?
Vedeta TV a povestit cum asocierea imaginii lui cu brandul Sainsbury, cel mai mare lanţ de supermarket-uri din Marea Britanie, i-a ameninţat, în cel puţin două cazuri, interesele media. Oliver a fost obligat să îşi ceară scuze public pentru acest lucru. Jamie, cunoscut şi ca "bucătarul în pielea goală", a iniţiat o campanie foarte populară în Marea Britanie împotriva alimentelor semipreparate. "De zece ani, angajatorul meu este publicul. Dacă minţi publicul, acolo se opreşte totul," a declarat Oliver.
"Am intrat în bucluc din cauza asocierii imaginii mele cu Sainsbury, din cauză că am o gură mare. Uneori mă simt ca un bucătar, dar de cele mai multe ori, doar ca un amestecător de mizerii," a adăugat britanicul. Oliver a povestit şi motivul pentru care a plecat de la BBC, unde s-a difuzat seria de emisiuni "Naked Chef", ca