Desi în acest an se estimeaza ca bugetul central va încasa circa 4,5 miliarde de euro din taxe si impozite care au legatura direct sau indirect cu traficul auto, ceea ce reprezinta o sesime din totalul veniturilor bugetului de stat, doar aproximativ un sfert din aceste încasari vor fi reinvestiti în infrastructura. Concret, în 2008, au fost alocate de la buget 1,35 miliarde de euro pentru autostrazi, drumuri nationale si judetene, ceea ce reprezinta 27-28% din sumele încasate de pe urma conducatorilor auto.
Pentru multi soferi, procentele de mai sus par nedrepte atâta timp cât proprietarul de masina este unul dintre cei mai zelosi contribuabili la bugetul de stat sau local, nevoit sa achite biruri de tot felul. De exemplu, daca e vorba despre o masina noua, 19% din pretul sau merge automat spre buget. Lista darilor e întregita de taxa de prima înmatriculare, impozitul local, rovinieta, taxele de pod, de parcare si cele din pretul carburantilor.
Ce primesc în schimb soferii pentru taxele platite? Drumuri care mai degraba seamana cu poteci pe care circuli bara la bara, sosele care arata ca dupa bombardamente, carosabile cu gauri care te pot arunca pe contrasens când ti-e lumea mai draga si desigur autostrazi… lipsa.
Jegmaniti fara mila de un mecanism diabolic, bine pus la punct de autoritati, proprietarul de masina nu are decât doua alternative: fie sa renunte la autoturism si sa mearga pe jos, ceea ce e mai greu, fie sa continue sa plateasca cu regularitate tot felul de taxe care, în mod bizar, nu se regasesc in infrastructura rutiera autohtona, una dintre cele mai înapoiate din Uniunea Europeana. În acest timp, tara noastra se situeaza pe primul loc din Europa în ce priveste siguranta traficului rutier, cu o medie de sapte decese zilnice, fapt care ar trebui sa dea serios de gândit celor care administreaza genocidul de pe drumurile publice d