Betty Ice, al doilea mare producator de inghetata de pe piata locala, a inregistrat in primele sapte luni ale anului o crestere a vanzarilor cu 9% fata de aceeasi perioada din 2007.
"In termeni reali, se inregistreaza o scadere a pietei in acest an, din doua motive: vremea in tara a fost pana in luna august foarte capricioasa, iar in al doilea rand bugetul populatiei a fost afectat de mai multi factori (precum cresterea dobanzilor sau cresterea euro), astfel incat si noi resimtim efectele crizei economice mondiale", a precizat Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice.
Dinamica la sapte luni este mult sub ritmul de crestere a vanzarilor inregistrat anul trecut de companie. Astfel, in 2007, Betty Ice a raportat o cifra de afaceri de 56,2 mil. lei (16,8 mil. euro), in crestere cu 40% fata de valoarea din anul anterior. De altfel, majoritatea producatorilor mari de inghetata de pe piata se asteapta la cresteri mai modeste ale vanzarilor in acest an, comparativ cu 2007. Armenean a mai precizat ca, in acest an, compania sa si-a dezvoltat productia si distributia cu 20%.
Betty Ice se lupta in prezent cu elvetienii de la Nestle, cu vanzari anuale de circa 20 mil. euro, pentru primul loc pe piata inghetatei. La mica distanta de cei doi jucatori se afla un alt producator roman, Alpin 57 Lux, cu afaceri de 14,4 mil. euro la nivelul anului 2007.
Piata inghetatei, estimata la 100-110 mil. euro, este dominata in prezent de companii romanesti, acestea avand o cota de piata cumulata de 60-70%.
Betty Ice detine facilitati de productie la Suceava, capacitatea fabricii fiind de circa 100 de tone de inghetata pe zi. Recent, compania a atacat segmentul premium al pietei cu brandul Betty Ice care concureaza direct cu inghetata Nirvana din portofoliul Nestle Ice Cream.
Pe langa dezvoltarea distributiei in retail, Betty Ice investeste si in e